Өз бизнесіңізді неден бастау керек: стратегия

Сіз өзіңіздің жеке бизнесіңізді құруды шештіңіз, бірақ әзірге сіздің ойыңызда тек идея бар. Бұл идеяны іс-қимыл бағдарламасына қалай айналдыруға болатынын анықтайық.

Компанияның стратегиясы-бұл жалпы, Бас жоспар. Ол сұрақтарға жауап береді:

  1.  Мен не жасаймын? Менің бизнесім қандай болады?
  2.  Мен Мұны кім үшін жасаймын? Мен бұл адамдардың өмірін қалай жақсарта аламын?
  3.  Мен бәсекелестерден неге ерекшелене аламын? Менің ұсынысымның бірегейлігі неде?
  4.  Менің бизнесімнің әлеуеті қандай? Қандай қауіптер мен мүмкіндіктер бар? Егер бизнес шарттары айтарлықтай өзгерсе, мен қалай әрекет етемін?
  5. Бірнеше жылдан кейін қандай нәтижелерге қол жеткізгім келеді?
Интернет-шоколад дүкенінің мысалында компанияның стратегиясын қарастырыңыз. Сіз тәттілерді онлайн сатуды шештіңіз делік. Идея сәтті болады, өйткені әлемдегі барлық адамдар шоколадты жақсы көреді деп ойлайсыз. Бұл қалай және қалай керемет идеяны жүзеге асыру керек?
1. Нарықты зерттеңіз

Бизнесті бастамас бұрын оның әлеуеті бар-жоғын түсіну керек. Сұраныс пен ұсынысты зерттеңіз.

Егер тауар немесе қызмет сұранысқа ие болса, оларға сұраныс артып келеді, бұл нарыққа шығу мағынасы бар.

Екінші жағынан, егер бұл нарықта көптеген ұсыныстар болса және күн сайын көбірек болса, онда бәсекелестік жоғары. Барлығы рентабельділік шегінде жұмыс істейді, пайда табу қиын.

Шоколадты және жалпы тәттілерді сату жылдан жылға өзгермейді. Сонымен қатар, адамдар интернет арқылы көбірек сатып алулар жасайды және онлайн сатылымдар үлкен қарқынмен өсуде. Әлеует бар.

Сіздің қалаңызда тек бес арнайы онлайн тәттілер дүкені бар. Бұл сіздің үлесіңізді жеңе алатыныңызды білдіреді және рентабельділік әлі де қолайлы болуы мүмкін.

Бірақ сізде көптеген бәсекелестер бар: олар сонымен қатар кондитерлік дүкендер, сыйлық дүкендері, супермаркеттер, сондай-ақ тапсырыс бойынша тәттілер жасайтын жеке шеберлер. Олардың арасында өз орнын алу үшін сізге жаңа және ерекше нәрсе ұсыну керек.

2. Клиенттеріңізді таңдаңыз

Көптеген әлеуетті сатып алушылар арасында сіз мақсатты аудиторияны таңдап, оларға назар аударуыңыз керек. Барлығын қамтуға тырыспаңыз. Қазіргі сатушылар қажеттіліктері мен тілектерін әлі қанағаттандырмағандарды тауып, оларға назар аударыңыз.

Өзіңіздің әлеуетті клиентіңізді сезініңіз. Сіз оның қандай қажеттілігін жүзеге асыра аласыз? Бұл адамдар қалай ойлайды? Олар қайда сатып алады? Олардың мінез-құлқы мен мінез-құлқының ерекшеліктері қандай?

Шоколадты жақсы көретін тәтті тіс өте көп — іс жүзінде барлық адамдар 1 жастан 99 жасқа дейін. Олардың ішінде 40% — ы жас және орта жастағы адамдар, белсенді интернет қолданушылары: олар оны тез және оңай сатып алу үшін бағалайды. Сонымен қатар, интернет әдетте ойын-сауық үшін де қолданылады.

Бүкіл интернет-аудитория арасында жеке топты ажыратуға болады. Олар ерекшеленгісі келетін, өз күштері мен шығармашылығын жасаған арнайы сыйлықтар бергенді ұнататын адамдар. Олар интернет қолданушыларының 20% құрайды делік. Дәл осы адамдар сіздің мақсатты аудиторияңызға айналады.

3. Сөйлемді тұжырымдау

Бәсекелестерден ерекшелену және мақсатты аудиторияның қажеттіліктерін барынша қанағаттандыру үшін бірегей сауда ұсынысын (UTP) тұжырымдаңыз.

Оны қалай жүзеге асыруға болатындығы туралы ойланыңыз: өзіңіз немесе жеткізушілердің немесе іскери серіктестердің көмегімен.

Мысалы, сіз шоколадты әжеңіздің ерекше рецептерімен қайнатасыз, ол табиғи бояғыштармен оны түрлі-түсті етеді және ерекше ингредиенттерді қосады: қалампыр, теңіз шырғаны, сәбіз, қызыл бұрыш.

Сонымен қатар, шығармашылық пен ойын-сауықты жақсы көретін жас клиенттеріңізге дайын шоколадты сатып алып қана қоймай, оның авторы болуды ұсынасыз: сурет, түс, дәм және қаптаманы таңдаңыз. Ол үшін сіз өзіңіздің сайтыңызда арнайы конструктор жасайсыз.

Бірінші кезеңде сіз осындай шоколадты өзіңіз жасай аласыз делік, ал тапсырыс көлемі өскен кезде сіз шағын жеке фабриканы тартасыз.

4. Потенциалды бағалаңыз

Нарықтағы даму перспективаларын бағалаңыз. Ол үшін SWOT талдауын қолдануға болады.

Бұл әдіс жобаның күшті ішкі жақтарын (strengths), жобаның әлсіз ішкі жақтарын (weakness), ықтимал сыртқы/нарықтық мүмкіндіктерді (opportunities) және ықтимал сыртқы/нарықтық қауіптерді (threats) — компанияның дамуына әсер етуі мүмкін тәуекелдерді анықтауға көмектеседі.

SWOT талдауының мысалы

Күшті жақтары:
  •  Бір рет басу арқылы онлайн сатып алу
  •  Тапсырысты өзіңіз құрастыру мүмкіндігі
  •  Түпнұсқа өнімдер
  •  Тауардың жоғары сапасы
  •  Кең ассортимент
  •  Сол күні тәулік бойы жедел жеткізу
  •  Аудиторияны тарту үшін мобильді қосымшаны әзірлеу

Әлсіз жақтары:
  •  Өз өндірісін ұйымдастыру тәжірибесінің болмауы
  •  Жобада бірінші кезеңде мобильді қосымшаны әзірлеуге қаражаттың болмауы

Әлеуетті мүмкіндіктер:
  •  Физикалық сату нүктесін ашу-шоколадтар
  •  Шоколадтан басқа түпнұсқа тәттілермен ассортиментті кеңейту
  •  Жаңа опциялар мен бонустық бағдарламаларды ұсына алатын тұрақты клиенттерді қалыптастыру
  •  Тұтынушылар Мобильді қосымшаларды сатып алу үшін пайдалануға дайын, сондықтан жоба қосымша сату арнасын тарта алады

Ықтимал қауіптер:
  •  Бәсекеге қабілетті нарық
  •  Бірінші кезеңдегі тұтынушылар-тек интернеттен сатып алатындар
  •  Бәсекелестердің позицияларын күшейту
  •  Өнім сапасын қосымша мемлекеттік бақылау
  •  Сенімсіз өндіруші және бәсекелестерге рецептті ашу қаупі
  •  Қаладағы қолайсыз экономикалық жағдай, бюрократия

Сол әдіс бойынша Сіз Жеке бәсекелесті немесе Жалпы нарықты зерттей аласыз.

Осындай кесте жасағаннан кейін қорытынды жасаңыз: қауіптерге қалай жауап беру керек, кемшіліктермен жұмыс істеу және өнімнің күшті жақтарына сүйене отырып, барлық мүмкіндіктерді барынша пайдалану.

Бәсекелестер де интернетке кіріп, түпнұсқа шоколадты ұсына алады. Сіз осындай әрекеттерге жауап дайындауыңыз керек: айталық, сатып алушыларға ыңғайлы мобильді қосымша жасаңыз және ассортиментті кеңейтіңіз. Сіздің әлсіз жақтарыңыз, мысалы, тек онлайн режимінде жұмыс істеу, уақыт өте келе нығайтуға болады-офлайн режимде шығыңыз. Алдымен сіз серіктестермен жұмыс істей аласыз, содан кейін өзіңіздің сату нүктеңізді — шоколадты ашуға болады.

5. Жылжыту стратегиясын анықтаңыз

Бәсекелестеріңіз өз тауарларын немесе қызметтерін қалай жарнамалайтынын, арналарды қалай пайдаланатынын және жарнамаға қанша ақша жұмсайтынын бағалаңыз.

Компанияны жылжытудың ойластырылған стратегиясы бюджетті барынша тиімді пайдалануға мүмкіндік береді. Мысалы, егер нарықта бәсекелестер өте көп болса және сіздің бюджетіңіз аз болса, жарнамаға көп ақша жұмсамағаныңыз жөн, бірақ серіктестіктерді Кеңейткен дұрыс.

Сіз интернетте сататындықтан, негізгі жарнамалық қолдауды интернетте шоғырландыруға тұрарлық. Сіздің компанияңыздың мастер-кластарға, акцияларға және айырбастау серіктестіктеріне қатысуы аз инвестициялармен үлкен пайда әкелуі мүмкін.

6. Бизнес мақсатын тұжырымдау

Батыл болыңыз, бірақ шынайы болыңыз. Сату көлемі, тұтынушылар саны, аумақ бойынша нақты сандарды анықтаңыз. Өзіңізге ұмтылатын жоғарғы жолақты орнатыңыз.

Айталық, сіз бір жылдан кейін өз қалаңызда айына 2500 плитканы сатуды, сатып алушылардың жартысын тұрақты клиенттерге айналдыруды, толтырудың 5 нұсқасын және қалыптың 3 нұсқасын ұсынуды мақсат ете аласыз.

Үш жылдан кейін сіз ассортиментті 10 толтырғыш пен 5 пішінге дейін кеңейтуді, жеткізуді бүкіл ауданға таратуды және сатып алушылардың адалдығын 80% - ға дейін жеткізуді жоспарлап отырсыз. Осылайша, сіз қаладағы онлайн шоколад сатылымының 35% үлесін алуды күтесіз.

Ал бесеу арқылы сіз аймақ бойынша шоколадтар желісін ашуға, франшизаны сатуға, тауарыңызды бүкіл елге жіберуге және сатылымды күніне 10 000 барға дейін жеткізуге ниеттісіз.

Бизнесті дамыту стратегиясын жасағаннан кейін егжей-тегжейлі бизнес-жоспар жазуға көшіңіз.